27 August 2011

preparation before Raya (:

hai,ok semalam berapa hb pun x tau,yang pasti hari sabtu saya tlg mak kat dapur..
buat bnyk benda.tapi saya sorang saja buat x tau..hehe
x ada la..actually kami 1 famili yang girls ni mak kakak saya semua la buat 'big' projek..
jeng jeng..
buat kuih raya la.
dalam 1 hari dapat siapkan dua jenis kuih..
bayangkan la kan,dah 3 hari buat kuih setiap hari 2 jenis.ha kira sendiri berapa banyak dah :)
tapi hari ni ada duty lagi.nak buat kek + biskut lg..
tapi ini pekerja x dibayar o0o,kena kerah tenaga saja ma..
apa2 pun mmg best la kan bila buat kuih raya dgn famili.
macam macam ragam,nak 'termakan' lah,biskut terhangus lah,nak cuba corak tu lah ni lah..
haha,best-best..
mak x suka beli biskut sebab x sesedap hasil tangan sendiri,saya pun macam mak la juga.
kalau beli ada yang x sedap lah, keras lah,banyak perwarna  lah,x best-x best.
sepanjang hidup ni mmg x pernah beli biskut raya,percaya x??
paling minimum biskut pernah buat 6 jenis,paling makimum 12 jenis :) sikit kan..
ha,tga la pic kat bawah tu hasil tangan kami 3 beranak[mak kakak saya].



pic ni 'mix-mix' tau.yang dah siap dgn yg half siap..
yang bawa skali tu idea saya :) nama biskut entah x tau.
'pakat' buat saja.
ok,cukup.babai <3

No comments: